Jihuu, aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta ja lämpötila hipoo 15 astetta!

69467.jpg

Pihalla alkaa jo vihertää, ja kasvit nostelevat päätään kohti lämmittävää aurinkoa. Vaihteeksi on melko tuuletontakin ja ulkona tarkenee oikein hyvin vaikkapa neuloa:

69469.jpg

Mies-parka rehkii hallissa autonrenkaiden ja yhden likaisen auton kimpussa ja minä-tyttö vaan istuskelen ulkona nauttimassa auringonpaisteessa... Onko se reilua? No, minä sentään vietin koko eilisen päivän sisätiloissa talutellen imuria ja pölyrättiä ympäri kämppää, joten kai minä olen nautintoni ansainnut ;-)

Kuten ehkä huomaattekin, on työn alla vaihteeksi taas Kiri, joka on edennyt vasta 50 g verran... Hidasta on, ja hartioihin käyvää. Mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa... Olen jo bongannut monta monituista valmista Kiriä ja ne ovat kaikki niin hienoja, että kyllä tämä omakin täytyy valmiiksi ahertaa ;-)

Eilen illalla sain valmiiksi ensimmäisen parin vihreitä sukkia:

69470.jpg

Jostain syystä ne eivät taaskaan näytä yhtään sen värisiltä kuin ne oikeasti ovat, vihreä väri on ilmeisen hankala kuvattava, ainakin keinovalossa. Toiset samanlaiset pitäisi vielä saada aikaiseksi. Onneksi näille ei ole mitään deadlinea, en jaksa heti perään ihan samanlaista työtä.

Innostuin myös kokeilemaan pitsineulosta Tallinnasta ostetusta mohairlangasta:

69468.jpg

Kauheasti tekisi mieli tehdä itsellekin sellainen pitsireunainen takki, jollaista kaavailin neulottavaksi siitä Vilpoisesta villasta. Kehtaisikohan sitä viettää loppupäivän neulekoneen ääressä, vaikka ulkona on niin hieno ilma...? Tai jos raahaisi koko hökötyksen ulos naapureiden ihmeteltäväksi ;-)