Tänä vuonna olen jo saanut aikaiseksi yhden kaulaliinan, joka löysi heti uuden omistajan. Se tulee lämmittämään veljeni kaulaa. Kaulaliina on neulottu Novitan Florica-langasta. Alunperin minun piti neuloa kaulaliina koneella, mutta siitä tulikin matkatyö automatkalle.

29695.jpg

Kuten kuvasta näkyy, en ole vielä ihan sinut uuden kamerani kanssa, mutta yritän kovasti saada jatkossa tekeleistäni laadukkaampia kuvia...

Olen myös värkännyt raitalangasta lapaset ja pipon, josta tosin tuli aikas pieni. Se mahtuu juuri ja juuri minun päähäni, mutta taidan lahjoittaa sen jollekin lapselle (jos joskus törmään sellaisen lapseen, joka sietää kutittavaa villapipoa...) Pipo ja lapaset on neulottu Novitan itseraidoittuvasta 7-veljestä -langasta. Kuvassa pipo on viritetty lankakerän päälle, siksi se näyttää hiukan hassulta...

29697.jpg

Koska raitalankaa jäi tästä projektistä hieman yli, käytin sitä seuraavien lapasten varsiin. Se pirulainen ei loppunut siltikäään, joten yritän vielä keksiä jotain käyttöä mokomalle langan lopulle. Mutta tässä siis vielä yhdet lapaset.

29696.jpg

Kävin eilen penkomassa kirjakaupan alennushyllyjä ja löysin sieltä hauskan kirjan, jossa on ohjeita neulottujen pehmolelujen tekemiseen. Ja koska olen sopivasti juuri tullut tädiksi, oli se oiva tekosyy ostaa tuo kirja. Nyt voin tehdä pienelle veljen tytölle suloisia pehmoleluja! Ihastuin ensimmäiseksi tähän pieneen possuun ja päätin kokeilla neuloa sellaisen.

29698.jpg

Kirjan ohjeet tuntuvat melko hankalilta, mutta eiköhän niistä selviä. Itse kaipailisin jonkinlaisia kaavoja malleista, ne puuttuvat kirjasta kokonaan.

Aloitin siis possun neulomisen heti, vaikka oikeastaan minun pitäisi neuloa tätä:

29694.jpg

Kuvassa on huivin alku. Huivin piti valmistua ensi viikonlopuksi minulle asusteeksi ristiäisiin, mutta taitaa jäädä haaveeksi vain. Pitsimalli osoittautui tosi hitaaksi neuloa, ohjetta pitää seurata vieläkin, vaikka valmiina on jo monta mallikertaa. En tiedä, valmistuuko tämä koskaan, mutta en oikein pidä ajatuksesta "mohairlangan purkaminen", joten kai tästä(kin) tulee jonkinasteinen ikuisuusprojekti.