Olen kuullut että ylinopeussakot pysyvät ihmisten mielessä noin neljä päivää. Näiden neljän päivän ajan sakkojen saamisen jälkeen ihminen siis muistaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan uusien sakkojen pelossa. Sen jälkeen ihminen taas unohtaa sen ja siirtyy jälleen noudattamaan aiempia ajotottumuksiaan.

Niin, miten tämä nyt sitten liittyy mihinkään? No, minä en ole saanut sakkoja, mutta tämä vertaus tuli mieleen kun kiertelin tänään silmät kiiluen lankakaupan hyllyjen välissä ja... ostin lisää lankaa. Onko siis niin, että neuloja muistaa viimeisen lankaostoksen noin viikon ajan, jonka jälkeen se on jo unohtunut? Se ihana autuas ja tyydyttävä tunne, jonka lankoja ostaessa saavutetaan, pysyy siis muistissa vain vaivaisen viikon? Aarg, joudan hoitoon... (Toim huom. Ne langat, jotka tänään muuttuvat meille, ovat vielä toistaiseksi aivan hissukseen hyllyn perällä, koska niitä ei leikisti ole... Ne siis voidaan kuvata ja esitellä teille, rakkaat lukijat, vasta hieman myöhemmin... sopivan tilausuuden tullen, you know?)

Olen ollut viime aikoina paitsi törsääväinen, myös saamaton. Ja koska olen saamaton, on minulla esitellä teille vain keskeneräisiä tekeleitä, kas tässä, olkaa hyvät:

44672.jpg

Sarena, kohta puolessä välissä. Lankana vihreänkirjava Nalle, puikot nro. 3,5. Äärettömän tylsää neulottavaa, huokaus...

44673.jpg

Tämä huivi... Olen vakaasti päättänyt neuloa sen loppuun tyyliin "yksi mallikerta illassa". Neulottavaa jäljellä vielä puoli lankakerällistä, joten valoa näkyy jo tunnelin (tai tässä tapauksessa huivin) päässä.

44674.jpg

Ja sitten raitapaita. Siitä puuttuu enää toinen hiha, ja sitä on ollut kiva tehdä. Mutta kuka haluaisi tulla päättelemään nuo kaikki langanpäät?